تقدیرتوکلعقیدهمقاله هامولانا بهزاد فقهی

مولانا فقهی (حفظه الله) مبحث تحمل سختی های زندگی

تحمل سختی های زندگی

برای پروردگاری که انسان را از یک نطفه خلق میکند و از یک نطفه اعضا و جوارح انسان را تشکیل میدهد و یک شاهکار خلقت را بوجود می آورد.
آفرینش انسان آنقدر دقیق و بی نقص است که هر انسان از اثر انگشت و چهره ی متفاوتی برخوردار است و این نشانه ای بر توانمندی پروردگار است.
همین که هر کدام از انسان ها دارای چنین ویژگی هایی هستند نشان میدهد که آفرینش تک تک انسانها شانسی نبوده و برای دلیلی انسان خلق شده اند.

مطالعه ی مقالات زیر توصیه میشود

حکم خرید و فروش طلا به صورت قرضی | سبک های زندگی از نظر قرآن | نجاست غلیظهجبر و اختیار در اعمال انسان | اختیار و جبر در انواع زندگی ها | شرک اصغر

تحمل سختی های زندگی

یکی از دلایلی که باعث میشود ما در زندگی دچار مشکل شویم این است که به خودمان تکیه می کنیم و از فرزانگی و عقل خودمان ” بت ” درست میکنیم و آن ” بت ” را پرستش میکنیم.
در اینجا “ تفکر اشتباهی ” که به سراغ شما میاید این است که خوب و بد را به تشخیص خودتان انتخاب میکنید.

راه حل تحمل سختی های زندگی

مثال:
یک مریض برای درمان به دکتر نیاز دارد و باید به دستورات دکتر عمل کند و در انتها نگاه مثبتی به درمان خواهد داشت یا اینکه یک ورزشکار برای پیروزی باید به دستورات مربی عمل کند در نتیجه نگاه مثبتی به قهرمانی خواهد داشت و تلاش زیادی میکند.

نتیجه:

ما نیز برای اینکه در زندگی نگاه مثبتی به مشکلات داشته باشیم باید دستوراتی که الله داده است عمل کنیم .
همان پروردگاری که مادر را بر فرزند مهربان کرده است مطمئنا مهربانتر از مادر است و همیشه تمام مخلوقات خود را دوست خواهد داشت.هر مشکلی که دارید بدانید که در انتها ، پروردگار شما عاقبت به خیر می کند و یه نور تازه ای به زندگی شما تابیده میشود .

مطالعه ی مقالات زیر توصیه میشود

حکم اشیای مانع رسیدن آب به پوست | تقدیر ، قضا و قدر | افکار فرقه ی معتزله | مکاتب اشعری و ماتریدی | راهکار عبور از مشکلات

پس اگر مشکلی دارید تنها الله است که میتواند مشکل شما را گره گشایی کند پس همیشه و هر وقت باید از الله بخواهید تا مشکلات شما حل کند.
اینکه شما از دانش خودتان “بت” بسازید و برای رهایی از مشکلات از آن “بت” کمک بگیرید هیچگاه به نتیجه نخواهید رسید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا