پیامبرانحضرت محمد(ص)مفتی ابراهیم با خدامقاله ها

مفتی ابراهیم با خدا مبحث اهانت کشور فرانسه به پیامبر اسلام (ص) بخش اول

اهانت کشور فرانسه

این روزها که خبر اهانت به حضرت رسول صلی الله علیه و سلم همه جا پیچیده است و قلب و روح و روان بیش از دو میلیارد مسلمان را رنجانده است.
شاید من و شمایی که مسلمانیم با خودمان این فکر را کرده باشیم که چرا به رسول الله توهین شده است و چرا به محمد رسول الله شخصیتی که جز رحمت، جز مهربانی، جزوه جز مهر ورزی و جز رحم و شفقت برای انسانیت چیز دیگری به ارمغان نداشت.

حال چرا به این شخصیت بزرگ توهین شده است؟

اگر بخواهیم این مسئله را بررسی کنیم می‌بینیم که ما مسلمانان مقصر هستیم و ما مسلمانان کوتاهی کرده ایم هر فرد مسلمان به عنوان اینکه مسلمان است و پیروی محمد رسول الله است در این موضوع نقش داشته و
اگر مسلمان از اخلاق پیامبر در زندگی خود بهره ببرد و رفتار و کردار مسلمان نیز همانند پیامبر اسلام باشد دیگر هیچ کس جرات نمیکرد به ایشان توهین کند.
وقتی جمعیت جهان ببینند که دو میلیارد مسلمانی که پیروی اخلاق و رفتار محمد رسول الله هستند و چه اخلاقی اخلاقی دارند و چگونه رفتاری دارند هیچگاه هیچ کسی به خود اجازه نمی‌دهد محمد رسول الله توهین کند.
ما مسلمانان به عنوان امتیان پیامبر اسلام باید در زندگی خود بازنگری کنیم و باید دید چرا این اتفاق افتاده است و چرا به این شخصیت بزرگوار که در شان و منزلت از او کسی بالاتر نیست چرا به این شخصیت توهین شده است.

اهانت کشور فرانسه به پیامبر اسلام(ص)

اگر جهل و نادانی افرادی که توهین کرده اند را کنار بگذاریم سوالی که بوجود می آید این است که ما مسلمانان برای دین محمد (ص) چه کاری کرده ایم و چقدر مسلمان واقعی بوده ایم ، چقدر ما از پیامبر اتباع کرده ایم .
امروز جهان بشری از مسلمانان چه چیزی می بیند ؟
جوامع غربی از اسلام چه چیزی در ذهن خود دارد؟

اگر غربیها بپرسید که مسلمانان را چگونه می‌بینید؟ شاید برخی از آنها بگویند که مسلمانان کسانی هستند که آدم کشی می‌کنند یا ممکن است برخی بگویند مسلمانان دروغگو هستند یا حتی ممکن است برخی دیگر بگویند مسلمانان اهل خیانت هستند و در معاملات و خرید و فروش خود کلاهبرداری میکنند.
” از نگاه غربی ها مسلمانان این ویژگیها را دارند.”
ما مسلمانان اسلام را به به طور شایسته معرفی نکرده ایم و اسلام را آنگونه که بوده به مردم جهان معرفی نکرده‌ ام و غربی ها این دین را نشناخته اند.
آیه ای از قرآن ” أَمْ لَمْ يَعْرِفُوا رَسُولَهُمْ فَهُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ “بیانگر این است که ما مسلمانان هم هنوز رسول الله را نشناخته ایم.

” شاید آنها پیامبر خود را نشناخته اند پس او را انکار کردند “

دوستان عزیز آنهایی که به پیامبر توهین کرده آنها پیامبر را نشناخته اند ، ما مسلمانان نیز پیامبر را نشناخته ایم چرا که اگر می شناختیم سنتهای پیامبر در زندگی ما رنگ و بو داشت ” داشتن ریش ، صدق و صداقت و راستگویی شیوه ی پیامبر است ، مهربانی و مهرورزی اخلاق پیامبر اسلام است ”
پیامبر اسلام میفرمایند:
اخلاق و خلق مومن بهترین عمل نیک او است.
پس دوستان ما مسلمانان باید از خودمان بپرسیم چقدر اخلاق خوبی داریم؟

بخش دوم سخنان مفتی ابراهیم با خدا مبحث اهانت کشور فرانسه را فردا در وبسایت عارفان جام قرار میدهیم.

همواره ما را همراهی کنید تا در کنار هم این گستاخی فرانسه را پاسخ دهیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا